مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:24658 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

1-فرق بين محبت مثبت و منفي چيست؟

2- چه كساني لايق محبت نيستند ؟
از شبنم عشق خاك آدم گل شده شوري بر خاستُ فتنه اي حاصل شد .
سرتشنه عشق بزرگ روح زدند يك قطره از آن چيكده و نامش دل شد.
محبت اساس خلقت است اينكه خداوند بندگانش راد وست دارد شرايط رشد آن ها را فراهم مي كند تمام عالم و موجودات آن رشد شان را در مسير خدمت به شرطي قراداده است و اين ناشي از لطف و محّبت خداوند تبارك و تعالي است.
انسان تمام مراحل رشدش محبتا ست يعني خدا را دوست دارد بندگان خدا راد وست دارد در اين رابطه عبادت به جز خدمت خلق نيست محبت دوست داشتن است ولي مشكل همين جا پيش مي آيد دوست داشتن چي ؟ چه كسي ؟
به عنوان مثال من پول زياد راد وست دارم اما آيا اين پول زياد به نفع من است ؟ آيا به ضر و زيان من نيست ؟
من به اين فرد چه زن و چه مرد علاقه پيدا كردم روز و شبم را نمي فهم تمام فكر و خيال من شده است اين فرد حاضرم همه چيزم رابدهم تا او را به دست آورم چون دوستش دارم هر جا مي روم او را مي بينم من چه كنم ؟
يا من از اين ماشين فوق العاده خوشم مي آيد ؟ يا اين خانه بي نظير است و اورا مي خواهم حتما بايدآن را بدست يباورم .
تمام اين موارد دوست داشتن است علاقه است ؟ و اساس رشد و تكامل انسان هم مي باشد چون از طريق اين تمايلات مادي است كه مسير دنيا طي مي شود و به آخرت ودنيا ديگر منتقل مي شود .
خوب پس فرق بين خوب و بد چيست ؟ در كلمه است ؟ در لغت است ؟ بلكه در مفهوم خوب و بد است.
محبت خوب,محبت بد,عشق خوب, عشق بد,مادر خوب ,مادر بد, عذاي خوب, غذاي بد, هواي خوب, هواي بد,و .....................
ولي اين مقايسه را موقعي مي توان انجام داد كه مطالعه كافي روي خوبها و بدها داشته باشيم و قوه تشخيص پيدا كرده باشيم به عنوان مثال به دختر و پسر نوجوان و يا جواني اعلام مي كنيم كه شما چرا به اين فرد چه آقا و چه خانم علاقه مند شدي مي گويد مي بينمش حالم يك جوري مي شود چشمايش مرا گرفته تيپش فوق العاده است و ......موارد در حالي كه شناخت كافي نداردبا شروع رشد هورمون هاي جنسي در كودك آغاز مرحله بلوغ است كه يك كندگي د ر فرد مشاهده مي شود هيكل ناگهان بزرگ مي شود قد ميكشد صدايش فرق مي كند و علائم ديگر در حالي كه مسبب همه اينها رشد هورمون هاي جنسي است كه بر تمامي غدد درون ريز بدن اعمال نظر مي كند .
جنس مخالف - صداي خوش آهنگ او آراستگي ظاهر علائم قوي را به سيستم عصبي انساني مي فرستند سيستم ليمبيك جايي كه فرستنده عصبي پي – اي – اِ فعاليت مي كند و آنجاست كه شيفتگي جان مي گيرد و محبت و عشق كور به سراغش مي ورد پي – اي – اٍ به توليد ماده نشاط بر انگيز و شادي بخش آمه فنا تين مي كند كه هر نو ع افسردگي و اضطراب را از بين مي برد فرد بي نهايت سرحال و بانشاط است و اعتماد به نفس بي سابقه اي پيدا مي كند و در راه رسيدن به معبود كه حتي به سرقُله قاف باشد استراحت نمي شناسد.

اين تمام مراحل جسمي و عصبي محبت و عشق است اما خوب و بدش اينجاست كه پي – اي – ا افرادي را كه به طور طبيعي منطقي و دور انديش هستند تغييري مي دهد اگر پس از فروكش كردن دوران تب و تاب و كاهش شيفتگي كه ميزان پي – اي - ا نيز كاهش مي بايد ما فرد محبوبمان را يك جواهر واقعي دريافتيم روابط ما تغيير رنگ دارد به صورت مرحله وابستگي و دل بستگي مطمن و پر مهر و محبت در مي آيد كه تر كبيات عصبي بيولوژيكي خاص خود را دارد و اندرفين ها ( مواردي كه در مغز توليد مي شود و نقش مهمي در كنترل رفتارهاي هيجاني دارد )
درآن نقش موثري را بازي مي كنند اين موقع است كه محبت خوب شكل مي گيرد .
محبت خوب محبتي است كه رشد دهنده است ما را با لامي برد ما را مهربان مي كند قوي مي كند عزيز مي كند حق گو مي كند و ترس و وحشت بي مورد را از بين مي برد تمام برگزيدگان كه راه محبت را طي كرده اند خود را الگويند حضرت زهرا (س ) در روزي كه امام حسين ع به دنيا مي آيد از سرنوشت خونين حسين آگاه مي شود دلش لبريز از غم و ديدگانش پر از اشك مي گويد من راحتم به رضاي او – اين محبت واقعي كه در ره عشق ( رويه ضعفتان زشت خورا نكشند .)
چه كساني لايق محبت نيستند كساني كه از اين سيستم و فيلتر طبيعي بدن و روح عبور كرده و مردود شوند كساني كه محبت به آنها در مرحله شيفتگي باشد و به مرحله پختگي نرسد كساني كه ما را نا مهربان مي كنند ضعيف و بزرگ مي كند ذلت مي دهند كه گاهي محبت نكردن خود محبت است و آنها را متنبه مي كند .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.